Sunday, January 19, 2014

MEAL SHAKES SHAKLEE..MENYESAL SAYA........

Anak demam, tak sihat, taknak makan...mesti kita risau kan...macam mana nak buat..asik ulang alik ke klinik ja..mula2 kilinik biasa..pastu dah tak jalan terpaksa la bawak ke klinik pakar pulak..dulu saya macam tu la..ala takpa budak2 nak membesar biasa la demam tak sihat..tapi kalau dah selalu sangat bukan biasa tu tapi luar biasa..kdg2 baru ja baik demam..dah demam balik..pastu selsema pulak tak kering2..sian sgt..lagi2 kalau anak2 yang dok kat taska.dulu anak saya pun camtu la tapi sekarang alhmdulillah dah kurang..sebab apa...nak tau tak??? arini saya nak share sikit pasal meal shakes.

Multivitamin untuk anak2 penting sangat..kita mesti risau dan tak suka kalau anak2 selalu sangat sakit kan..Jdi saya tak kisah apa2 yang baik untuk kesihatan ank pasti saya nak cuba..Banyak testimoni review yang best2 pasai meal shakes ni..Anak kurang demam, selsema da kurang dan selera makan makin bertambah...ni yang best sangat..salah satu sebab kenapa saya nak try meal shakes ni..lgipun saya nak cuba sendiri dan kalau btul2 berkesan saya nak share ngan ibu-ibu yang ada masalah yang sama ngan saya..sharing is caring kan kawan-kawan...

Macam2 vitamin saya dah cuba sebelum ni..yang syrup..yang chewable..tapi tak berkesan sangat..ada sekali tu saya cuba bagi susu pediasure dekat zakwan tapi dia tak lalu pulak nak minum..sian zakwan saya paksa dia minum jugak..lepas tu saya cakap tak pa la kalau zakwan tak lalu tak payah minum..biar umi ja yang minum...kikiki...umi jenis yang berselera ja..minum pediasure jenuh la..lagi berselera bertambah la kiiloo...

Mula2 saya amik meal shakes ni khas untuk anak sulung saya..Dia ni jenis susah nak makan dari kecik lagi..kira picky eater la..Kadang2 larat tak makan nasi langsung satu ari..bila tanya kenyang..pelik btoi la..geram pun ada..sian pun ada..Memang saya risau sangat2 bila dia tak mau makan..Pada usia 0-6 tahun kan otak berkembang dengan pesat..Jadi wajibla saya risau..semua ibubapa mesti nak anak2 yang bijak kan..jadi kalau tak makan nanti bole mengganggu pertumbuhan fizikal dan perkembangan otak dia ..huhu...risaunya..

Bermula la episod zakwan n meal shakes..Sebelum saya beli meal shakes saya dah bgtau siap2 kat dia..meal shakes ni best..sedap..wangi..umi pun tak tau...kikiki...Sampai ja meal shakes malam tu saya bancuh untuk dia..meal shakes + susu+ milo..wangi dia kata..btol la..cuba rasa pulak..emmm sedapnya..nak lagi..saya kata esok la pulak..bgus ni dia suka..zakwan ni susah sikit..kan memilih..seb baik suka kalau tak umi la kna minum...jenoh..esok pagi dia bangun mintak lagi..tak lama tu saya bagi roti sapu peanut butter..abis 2 keping..selalunya susah la nk abis 2 keping tu jenoh tunggu kat meja..

Okay...best2 ni dah nmpk sikit perubahan..sampai waktu makan tengahri sblm ke sekolah dia mintak nasi..ni abah dia pun perasan..selalunya kita tanya nak makan nasi tak? tapi arini dia mintak..senyum saya tengok perubahan dia walaupun sikit..saya bagi bekal roti..Tp dia tak makan pun ari 1st ke sekolah tu..Balik umah dia mngadu lapar..ingatkan dia kenyang..tapi sebenarnya lapa..cuma dia kata tadi kat kantin penuh sangat orang..ibubapa pun ramai..zakwan taktau nak dok kat mana.zakwan minum ja..kesiannya anak umi..sampai umah terus mintak nasi..lega2 alhamdulillah perkembangan yang positif ni..malam tu mintak lagi roti cicah milo..pstu nak tdo la dia kata dah kenyang ngan penat sangat..kuat btoi la penangan mealshakes ni...memang pencetus selera la mulitivitamin ni..memang nmpk perubahan..kalau dulu nak makan pun kena paksa..sekarang dia mintak..kejap2 mintak..takpa la.. umi suka tengok zakwan berselera ja...MENYESAL btul saya sebab tak kenai meal shakes ni dari dulu lagi...dari zakwan umur setahun dulu..tapi takpa better late than never kan...

Untuk anak saya yang no 2 pulak alhamdulillah dia memang tak dak masalah tak nak makan macam abang..Yang ni masalahnya nak makan...pening umi kadang2 baru lepas makan nasi mintak biskut pulak..coco crunch la..macam umi kot suka mengunyah..hihi...Kebetulan masa sibuk bagi abang mealshakes ni Aisyah Aqilah demam..jadi saya pun nk cuba la mealshakes ni..1st day demam saya bagi ubat demam macam biasa..ari kedua saya bagi pagi ja..lepas tu saya bagi dia minum susu+milo+meal shakes...
petang tu dia masih demam cuma tak panas sangat..makan macam biasa aisyah ni walaupun demam maintain berselera..hihihi..malam tu aisyah stat batuk pulak..cuaca sejuk kot teruk jugak dia batuk..saya tak bgi ubat pun..esoknya dia msih demam tapi dah kurang..cuma batuk ja la.saya bagi lagi meal shakes...pastu saya bagi dia makan macam biasa..saya masukkan sikit meal shakes dalam makanan dia..malam tu alhamdulillah la dah tak demam lgi..cuma batuk tu risau jugak..malam tu saya ingat kalau dia batuk lagi esok nak bawak p klinik la..

Bangun esoknya batuk nmpk kurang..macam biasa saya masih teruskan ngan meal shakes...saya langsung tak bagi dia ubat batuk..saya bagi dia minum susu..malam tu bagi milo ngan meal shakes..alhmdulillah masuk ari ketiga batuk dia dah ok tanpa makan ubat batuk.




 setiap pagi memang wajib la dua bradik ni saya bagi minum meal shakes..untuk mengelakkan demam dan selsema dan meningkatkan selera makan..


 JOM TENGOK ANTARA RESEPI KREATIF ANAK-ANAK SAYA...



Zakwan nak makan kurma + meal shakes ..SELALUNYA dia makan kurma sebijik ja..


 Potong @ gunting kurma kecik2..mula sebiji ja..Aikk dah jd 3 biji nti tak cukup dia kata..hihi..penangan Meal Shakes dahsyat!!




Kurma yang ditabur ngan sedikit meal shakes




DAH SIAP!!!



   SEDAPNYA MAKAN...NYUM2...sampai tak perasan dah nak abis 




  LAGI RESEPI KREATIF AISYAH N ZAKWAN





Saja saya libatkan anak2..ada yang tolong sudukan meal shakes...yang gaul...biar anak2 rasa seronok dapat buat sendiri..saya tgk2 jugak takut meal shakes terbalik...risau jugak..hihi...



Meal Shakes ni memang wangi...bau dan rasanya sedap sangat..kadang anak2 minum plus ngan dutchlady strawberry yang kotak tu untuk breakfast...bole juga di tabur dalam makanan..dalam nasi jugak..kadang2 letak sikit dalam roti yang saya sapu peanut butter...macam2 boleh pelbagaikan menu meal shakes ni..ikut kreativiti asalkan anak suka dan baik untuk sistem imun mereka..

MEAL SHAKES MEMANG BEST!!!


Set Bersalin Shaklee

Untuk mencuba produk ini,sila hubungi saya di:


Call / Whatsupp:  0166787988
ID Shaklee: 963896
Email: tinihishamuddin@yahoo.com
FB:  bagi sebarang pertanyaan lanjut.
Tea Ney 
Dapatkan  HARGA YG TERHEBAT dan INFO PERCUMA 

0 comments:

Post a Comment