Monday, May 5, 2014

PENAPIS AIR SHAKLEE MEMANG BEST!!!

Sekarang ni isu air tengah hot sangat...Banyak negeri yang dah kena catu air..Macam kami di Kedah ni msih belum di catu..Alhamdulillah penghujung bulan 3 aritu hujan dah mula turun.

Semalam saya borak2 ngan kawan lama..Sian kawan saya ni sejak kes air kena catu ni satu hal..Air yang di minum pun katanya rasa tanah..Mungkin sumber air tu sendiri wallahualam..Kami borak dan terceritalah pasal penapis air...

Musim2 air takdak ni..Hujan pun tak turun..Ramai yang membeli botol2  untuk tadah air..Tapi air2 tadi kita tak tau tahap kebersihannya..Kalau yang ada penapis air alhamdulillah..Klau yang belum ada air tadi bole di masak untuk membunuh kuman..Rasanya sekarang ni setiap rumah dah ada penapis air kan..

Taun lepas saya balik kg tgk kat sebelah Selama kg suami saya amboi mak-mak menakan sumanya pakai penapis air..Bukan yang biasa2 yer..Yang pasang kat luar tu..Tapis dari luar kira 1 rumah la..Alhmdulillah tp bagi yang mampu mungkin harga ribu-ribu tu tak jd masalah kan...

Yang masih tercari2 lagi penapis air yang mudah alih..kecik macam jug kita kat umah tu meh tengok saya tunjuk ni.

Shaklee Get Clean Water Pitcher

KENAPA PENAPIS AIR SHAKLEE NI BEST???

SAIZ NYA  - kecil ja sebesar kettle yang kita masak air kat umah tu

MUDAH ALIH - senang untuk kita bawak ke mana2 sebab ianya mudah alih.bole letak di dapur,
                               meja makan ataupun bwak jenjalan tima nak cuti2 Malaysia..kan jimat!!!

HARGA YG MURAH - Lebih murah daripada lain2 jenama d pasaran..

BENTUKNYA  - Jag air bermeter automatik pertama yang boleh menunjukkan jumlah liter/ gelen air paip                                     yang telah dituras serta tidak memerlukan tenaga elektrik

TAK PERLU DI MASAK HANYA TAPIS - Ye tak perlu masak cuma anda perlu masukkan air paip
                                                                               sahaja..

Penapis ni sangat mudah dan praktikal untuk di gunakan oleh sesiapa sahaja..Tak perlu bantuan suami @ technician untuk kerja-kerja pemasangan..Kita boleh handle sorang diri.Sangat mudah untuk digunakan..

Tak perlu kerja-kerja maintenance ataupun kos2 tersembunyi serta servis caj untuk tukarkan penapis air ni..Sesetengah jenama anda perlu tukar serta bayar pulak kos selepas habis tempoh warranty.

Tp dengan penapis air Shaklee ni memang sgt2 best..Hanya kuarkan sedikit modal sahaja..Tu pun mmg paling MURAH kalau compare dengan jenama-jenama lain di pasaran yer!!!

Untuk starter ni yang kengkawan dapat k.


Suma ni anda bole gunakan sehingga setahun..Lepas penggunaan setahun baru and tukar penapis yang mcam jala tu yer..Tak smpai rm60 pun..boleh turas sehingga 303 liter sehingga 4 bulan mana yg terdahulu,,Jadi untuk 4 penapis yang diberikan serta set ni cuba anda bahagikan..Cuma berapa sen saja 1 liter yang anda keluarkan untuk dapat kualiti air yang bersih,selamat serta terjamin daripada bakteria..Kalau anda jenis yang tak kisah  ok la..Tapi bagi yang pentingkan kesihatan mesti anda nak miliki penapis air yang berkualiti tinggi ni..Kalau kawan-kawan beli air mineral pun dah berapa kosnya kan..Satu hari nak beli brapa liter..Jadi langkah bijak melabur la sedikit demi kesihatan kita, anak-anak serta sekeluarga..

Setiap hari kita keluar pagi2 balik umah dah petang..Pergi kerja cari duit untuk anak-anak kan..Jadi cuba kita bayangkan kesian anak-anak minum air yang tercemar..tambah-tambah anak kita yang masih kecil..masih minum susu..air yang mereka minum tak bertapis wallahhualam..kesian anak-anak..

Ramai kanak-kanak yang dapat cirit birit puncanya minum air dari sumber tercemar..Bila da dapat cirit birit sian anak-anak..Kita pulak terpaksa bawak jumpa pakar..kalau sorang ok..kalu dua tiga..Dah beratus kan..Jadi apakata kita ambik langkah bijak mencegah kan lebih baik dari merawat.Hanya sekali shaja pelaburan kawan-kawan dapat hasil serta kualiti air yang terjamin selamat..Anak-anak sihat kita pun hepi..Ni la pengorbanan kita untuk anak-anak kan..The first wealth is Health..Betul lah pepatah ni..


 SUMBER AIR KOTOR PENYUMBANG PENYAKIT
 SANGGUPKAH KITA??? SAYANGKAN KESIHATAN @ $$$$$


Best kan penapis air ni..So kengkawan yang nak mencuba meh pm saya cepat..In sha Allah saya akan terangkan dengan lebih details pada kengkawan yang nak tau pasal penapis air ni..Bukan penapis jer..tapi pasal sume supplement jugak okay!!!

Nak special price bole2 jom join jadi ahli..Harga lebih murah dari market price..

Pilihan di tangan anda..Nak sihat atau anda tak kisah pun minum jela..

Jumpa lagi kengkawan As Salam..






0 comments:

Post a Comment