Sunday, December 15, 2013

SET KURUS SHAKLEE

Ari ni saya nak story pasal set kurus shaklee..Antara set atau supplement yang hot serta kerap di tanya oleh customer selain set kecantikan...mmm best tau set kurus shaklee ni mmg superb la!!!ramai yang dah kurus hasil consume set kurus ni..belum try belum tau...Mai kita berkenalan dengan set ni.
SET 3B BAKAR , BUANG DAN BINA...





`

BAKAR

Mula-mula kita perlu melalui proses atau fasa membakar lemak...Macam mana nak bakar..Senang ja kita boleh pilih samada nak ambik lecithin or omega guard..Kedua2nya mempunyai fungsi yang sama iaitu membakar lemak-lemak yang degil serta melekat di dinding perut kita..



1st B
BAKAR
LECITHIN@OMEGA GUARD
BERFUNGSI sebagai pemecah dan pembakar lemak dan kolestrol




2nd B
BUANG
ALFALFA@HERB LAX
BERFUNGSI sebagai pembuang lemak dan toksin dalam badan



3rd B
BINA
BERFUNGSI sebagai agen bina otot serta elak kulit menggelebeh


STEP  1
DETOX OR BUANG

DETOX ialah proses membersihkan usus d mana segala toksin, lemak serta lendir yang melekat pada usus akan dikeluarkan melalui proses pembuangan air besar.Selepas dinding usus kita bersih barulah badan dapat menyerap nutrien pada tahap optimum..

Kawan-kawan boleh pilih Herblax atau Alfalfa.Bagi yang mempunyai masalah sembelit saya suggestkan amik la Herb-lax.Tapi bagi breastfeeding mum saya tidak galakkan kerana bimbang akan memberi kesan cirit-birit  kepada baby.

STEP 2
MEMECAHKAN OR MEMBUANG LEMAK

Kawan-kawan boleh mengambil lecithin or omega untuk memecahkan lemak2 degil  tu ye...Lecithin juga dikenali "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak atau bahasa mudahnya menyebabkan lemak tersebut terapung di dalam darah serta seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membran..Lecithin ni tak boleh dihasilkan oleh badan kita tau tetapi ia sangat2 diperlukan oleh badan..

Saya nak bagi sikit tips untuk kawan2 kuruskan badan..Walau apa pun supplement yang kita makan minumlah sekurang-kurangnya 3 litre air ya..sbb ni tips yang dr berikan..selain tu kurangkan makanan yang oily serta rajin la bersenam..Disiplin kena kuat ya..Saya dulu nk kuruskan badan makan sup sayur,tomyam,buah2 serta banyak minum air..memang kerap la ke toilet..takpa nak kurus..hahaha...

STEP 3
BINA OTOT DENGAN PROTEIN

Kenapa protein penting?
Sebab protein sangat2 diperlukan untuk membantu meningkatkan proses metabolisme tubuh kita dan meningkatkan perkembangan otot selain menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak.Menurut kajian protein dapat membakar kalori sehingga 35%..Sebab tu protein sangat diperlukan saat kita ingin menurunkan berat badan..

Protein terbaik boleh di perolehi daripada Cinch Shake@ESP..Bagi ibu yang menyusu saya suggestkan mereka ambil ESP sebab ianya membantu mempercepatkan penghasilan susu serta menghasilkan susu yang pekat. (milk booster)..

Protein perlu dalam proses menurunkan berat badan kerana apabila lemak diuraikan daripada badan,otot diperlukan untuk menggantikan  ruangan yang kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya,lembik serta kusam.Bagi kawan2 yang dlm proses slim pastikan protein terkandung dalam pola makanan anda k..bole amik tempe,susu,daging,avokado,ayam,tauhu,kekacang,yogurt dan ikan serta macam2 lagi sumber protein.Protein sangat perlu untuk membantu menngkatkan metabolisme tubuh,meningkatkan perkembangan otot,menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak.



DAH tengok kan set kurus yang superb ni..set yang sangat2 hot and fast selling..So bagi yang betul2 nak kurus bole try set ni ok..Tak rugi pun kawan-kawan sebab ramai yang dah slim..Sihat serta slim secara semulajadi pastinya dengan SHAKLEE..Saya akan guide anda sepanjang anda consume set ni..nak tanya psal set2 lain jugak di alu alukan...PERCUMA JER bila2 masa ok...




0 comments:

Post a Comment