Saturday, December 14, 2013

SEDEKAH RM5 ALLAH GANDAKAN LEBIH LAGI....

Ari jumaat baru-baru ni macam biasa zakwan akan ikut abahnya semayang jumaat..bru ja ni..sbb abahnya cuti sekolah dan kebetulan nak ajar dia jugak..

Umi pun biasa la akan gosok baju depa dua beranak ni...umi tanya zakwan nak pakai baju apa? pakai t-shirt jela..aikk t-shirt ja..emm pakai la baju melayu baru hensem..kikiki...saja ja jek ckit..

NILAH HERO UMI...Muhammad Zakwan & Muhammaz Zahin

OKlah..pakai jubah la umi...nmpak dak hero ni baru puji sikit teruih nak pkai jubah...takpa la jnji dia nak p..nak ikut abah p semayang jumaat..bg dia besa..taun depan dah darjah 1..dah patut dah semayang ni..kalau tak umi ngan abah bg rotan nti..hihihi....

Sebenarnya nak story psal macam mana duit sedekah Rm 5 thari JUMAAT yang mulia tu bertukar jd RM50..awas!!!bukan skim cepat kaya noh...muahaha...

Sebelum depa dua beranak nak p semayang Jumaat macam biasa la umi akan bagi la duit sikit untuk sedekah kat tabung masjid..Zakwan mmg suka sgt part ni..nti balik dia cerita la tadi kan umi tabung tu bergerak..depa pas2 untuk org derma..oooo...yaka ...umi buat2 tak tau...xcited dengar cita zakwan..bguih2..sedekah la setakat yang kita mampu..yang penting niat kita ikhlas tau bukan sbb lain..

Da smapai umah...macam biasa xtvt makan2...makan nasi la.td sebelum jumaat takmau makan lagi...takot mengantuk kot..hihihi...pastu kami anak beranak pun berehat la sambil2 tengok tv...layan cita melayu..tak ingat dah tajuk apa...

Dok sat tet..tet.tet ..bunyi hon..btoi ka hon bunyi camtu??boleh la noh...kalau tak ok tukar bunyi lain la..pin..pin..pin...ikut suka la nk bunyi camna..janji hon..wakaka...pstu en zulhezri aka husben pun kuar tgk..sblum tu aku sempat bgtau tak dak beli online apa2 noh..sbb sebelum tu lori shaklee da antar barang...hihi...ops!!! ada jgk iklan Shaklee terselit..yelah saya kan SID..NAK harga ahli bole oder ngan saya k...hihihi...

Ada surat dr samsung rupanya...TARAA!!!!


Rupa2nya saya menang Samsung raya contest...memang la hadiah dia cuma sekeping kad top up bernilai RM50 ja..tapi saya tetap bersyukur..rezki jugak ni kan sapa nak bagi.sebenarnya saya rasa ni sebab sedekah saya RM5 td ALLAH s.w.t gandakan ngan lebih lagi alhamdulillah..mgkin setengah orang cakap kebetulan tu..tp bagi saya sbb sdekah tadi..kan sedekah jugak dapat murahkan rezki kita...





0 comments:

Post a Comment